Lillahitaala


Tuesday, February 18, 2014

Instinct

'Indahnya bila semua yang terjadi, yang berlaku ini kerana Allah' si fulan
Allahamdulillah ;D


Sakinah, be moderate in every little thing. Berjaya macam mana pun kita, jangan lupa apa yang kita alami di silam yang lalu. Yes, barang yang lepas tak perlu dikenang. Yang silam tak perlu diungkit. But, from my thought, jadikan yang silam tu satu pedoman. Take it as a simple tarbiyah for us to do better in future. Nak maju kedepan, jangan lupa kesilapan silam. Yang keruh tak perlu diulang dan tak jugak untuk dinikmati kembali. Kena ingat, kesilapan silam takkan berulang kalau kita selalu ingat benda tu semua shit melampau. Jangan lupa kebodohan yang dibuat. Takut nanti ter repeat it again for another zaman. 

Allah tahu semuanya.

Saya pernah jugak terfikir, kenapa saya tak mampu terima masa silam orang lain, sedangkan saya pun ada worst moment saya sendiri. Kenapa saya tak mampu accept orang based on their worst histories, sedangkan masa silam saya tak se good mana pun. Kenapa saya takboleh tolerate dengan mistakes orang, sedangkan saya ni pendosa tanpa noktah. Kenapa kan? 

And again, seriously lah, that incident really penetrates my soul. Keep rolling the same quest, where are your manners? Recall back previous memories, do recalling back 









Yang jenis suka judge orang stop it lah. Awak tahu tak, bila awak judge orang itu ini, do remember this : Kat akhirat nanti Taala tu akan judge awak sehina-hinanya. Habis habisan dia bukak aib awak. 

Awak taktahu something tu, lebih baik awak diam jangan banyak bunyi. Awak sedar tak, bila awak buat andaian macam macam, awak sedang mempertontonkan siapa diri awak ni actually. Mohon jangan jadi macam kucing jilat kemaluan nya sendiri. Orang yang banyak dosa ni orang yang banyak berkata-kata. Awak dah lupa? Sebab awak lupa, saya ingatkan kat sini. Sorry kalau terasa hati.

Kalau rasa diri kita ni manusia, buat cara macam manusia kena jadi. Kot la kalau rasa diri tu spesis haiwan. Maaf kalau kasar.


I just miss the way we used to be. Somehow I sense something wrong is going on around me. 
Ketagih superbike melampau lampau.
Kbye  ~

entry saya tak pakai copy and paste