Lillahitaala


Saturday, March 22, 2014

Positive


Touched preach from the best preacher Dr Asri (Dr MAZA) #healingsoul

Awak youtube kan dia, awak akan jumpa diri awak yang hilang

Allahu.

It penetrates my soul. Really deep


Basuh jiwa dengan basahan ilmu jiwa. Awak lupa?

Manusia selalu membuat penilaian tentang manusia lain sebab mereka hanya tahu tentang zahir. 
Hak Allah ialah menghakimi, jangan awak kacau hak Allah tu. Jangan



Kenapa kita asyik pikir, 
"eh berapa output la yang akan aku dapat eh" 
"eh agaknya output yang aku dapat nanti double ka triple" 
tapi pernah tak kita pikir, berapa banyak input yang dah kita keluarkan untuk sesuatu. Im referring this to general things. Contoh: syurga. Kita nak syurga, tapi berapa banyak usaha kita buat nak dapatkan syurga tu. Bibir laju jee nak syurga nak syurga. Tapi usaha?

It's just the same in any relationships. Give and take. Ask your own self, did you managed be a  person that is giving benefits to others?

Well, manusia memang senang berbicara. Manusia ni senang ja nak cakap apa pun. Sebab kita ada mulut. Selagi mulut tu ada, perkataan dari bibir takkan mati. 


Aku tenang bila begini. Jujur, tenang. 

@Kamxal_  Mar 20
"Orang yg tk pernah gagal dalam hidup..
Adalah orang yg tk pernah melakukan sesuatu yg baru..."


Kalau nak bandingkan kehidupan lalu dengan sekarang, Allah manisnya ujian Allah. Manisnya takdir Allah. Kita kejar Allah, Allah hadiahkan kita kebaikkan dunia at the same time.
Dari segi ukhwah, kejayaan dunia, ketenangan. Subahanallah. Ada sebab kenapa aku di situ, tapi bukan di tempat lain. Allah lebih mengetahui di saat semua asyik mempersoalkan 'kenapa' dan 'kenapa' dalam hidup aku. Well, terimakaseh Allah.


Allah selalu sayang. Hiks
"Lemparkan berbagai ujian kepada hamba Ku hai Jibril, sungguh Aku (Allah) ingin mendengar rintihan mereka."

Manusia selalu nampak benda yang tak elok - Mak
Sebab? Tak bersyukur
Be positive




And priority of students still the same : Studies
Goodluck for both of us :)


entry saya tak pakai copy and paste