Lillahitaala


Friday, November 08, 2013

Entry Birthday

Tralala : Happieee Beday to mee *sengih non-stop*
Entri ini sangat panjang, mohon penuh kesabaran untuk meneliti

*tulisan kabur. Maaf
Awal pagi dah bergegas menuju ke Balik Pulau. Aku keluar rumah awal kay, 6:20 pagi tapi bila tang sana dok jem seropa tuu jugak. Elehh, kalau cemtu biar aku tido lama sikit. =='

Driving a car that has been an accident, sapa yang takcuak kann? Babyellow di langgar satu kereta Pajero milik manusia dalam taman perumahan aku jugak. Sebab it's belum dimasukkan ke workshop ler yang aku guna

Oh Birthday oh birthdayy ~
Credit yang sungguh besar to these peoples : Ashikin + Syafinaz + Syazzana + Izzati
*them gigih hantar ucapan hari lahir, taaaapi kan. Tengok ni

Yang kuning dari them, yang jambu itu prommm me





The 'real' time was not come yet lah uolls. Macam mana nak valid nya, setiap minit itu berharga. Saangat berharga. Nak tahu kenapa? Ini bawah lihat

Am I right? *ketawa kucing*
Lambat sikit takboleh, awal sikit pun takboleh. Mohon punctual. Wakaka xD

Dan ini yang seterusnya, reading their text messages make me..... touched. Thanks a lot :')






Mula-mula terharu, lepastu dia troll kan kita pulak. Cissss sangat

K. Sebab internet dah tutup, Kalau tak, takdaaaaknya ini semua. K.




Beliau adalah Sofea sebenarnya


Last one : 


Baru harini ja gua mula nak tua Encik Amir, baru harini nak jadi LapanBelai. Baru haaarini, Grr.
*Lecturer yang paaaling comel + mok mokss + banyak bunyi + caring + student tirikan gua
Kihkih, mohon post Snickers ke rumah =P

 Twitterjaya
.
.
.






Sebenarnya nak screenshot tweet yang pure wishes tu ja, tapi lagi sekali Photoscape ni macam dengki jee. Macam dengki jee
Y*hugging tightly. #Great #Cool #Ohsemm





















WeChat. Facebook.
Gua memang sengaja tutup TL. Prediction pertama, mesti tak ada nak ucap selamat hari lahir. Sediss nyaa.
.
.
tapi
.
.
Thanks to those peoples, yang berkeras buat status/chat tu, awak ni sebenarnya comel sangat. Suka melihat pada kegigihan tu hakikatnya. 


Takboleh nak screenshot semua, app yang diguna tu corrupt secara tetiba. Ciss
Sorry, takboleh nak creditkan kat sini, mohon bom kan Photoscape. 

<3

There's a story behind the story.

Wanita Dambaan Syurga
Harga diaaaa, macam boleh buat movie-rathon 7x. It's given by Worm. He is always with his unexpected action. The first impression when opening this gift....Allahu...only Him knows what goes around on my mind, what feeling I feel. 

Alhamdulillah. Terimakaseh. Orang kata, kalau kita hadiahkan sesuatu yang memberi manfaat kepada orang lain, pahala kita akan bertambah selagi mana orangtu memanfaatkan benda tu :)


Ni macam acah acah nak guide aku macam mana nak jadi bakal bini mithali ja. Ehh?

*sebenarnya he dah bagi bungkusan tu lama dah,seminggu awal, dia selitkan warning sekali : suruh bukak on 7 November. 
Ehek


Today is super busy, not able to check its contents. InsyaAllah, I'll go through page by page when there is a free time.

Dan satu lagi ...

Pukul 2:30 petang, memandu dengan kadar kelajuan yang cool dari Balik Pulau ke rumah. Dengan harapan, gua di sambut meriah oleh keluarga. Harini hari lahir gua lah!

Tapi hambar. Hampeh. Hampa. Hancur Hati. : Ini segalanya 'H'

Asar aku tunggu. Magrib pun aku tunggu. Sampai lah masuk nak Isyak, masih tak ada apa-apa.

Bersiap cecomel lelaju, turun bawah tengok muka Ayah, dalam hati ni berkeras nakkan ini : Selamat Hari Jadi!

2x Tapi hambar. Hampeh. Hampa. Hancur Hati. : Ini segalanya 'H'

Mula lah start kereta, gigit bibir sepanjang pemanduan. Sampai tempat nak dituju. Paksa diri tolonglah senyum sikit, muka time tu dah macam lifeless dah rasa. 
*malam time tu. Pergi Parit Buntar, Perak. 

Lepas pilih apa yang suka, kakak tu tanya nak tulis apa, terus dihulur berkeping keping kertas + sebatang pen. Aku muula tulis, padahal time tu ee malasnya. 

"Happy Birthday to Me =|" kepingan kertas tu aku bagi without seeing her face


Nahh mula la babak babak ini, kakak cashier saling berpandangan dengan workmate dia kat belakang tu. Chinese girl. Dia laa yang nak decorate kek tu.

'Ni kek sendiri ke dik?' Ehh tadi bukanka muka kak ni keras semacam, dia cakap dengan aku kaa
'Aa? oh haa' Em ini ja jawapan yang mampu gua bagi, senyum pun dah tak semanis yang boleh

Chinese girl tu dah siap tulis, sambil tunjuk kek 'Ini saya letak muka senyum lagi banyak sikit ok?'
'Oh, ha ok'
Dushh myself, doesn't you have any other response to give?!

Hmm, kenapa kakak cina tu ubah smiley tu? Hmm kenapa dia tak buat macam apa yang aku tulis dekat kertas tu?

'Oke siap, you punya birthday ah today?' time tu gua senyum ja, tak berenergy langsung nak berkata-kata
'Birthday kena happy maa. Oke thankyou, datang lagi. And happy birthday!'

Kakak cashier yang masa mula aku masuk tu taksenyum apa pun, tetiba ja dia bagi satu senyuman yang sungguh sungguh cantik.

~sampai rumah


Masuk rumah : 'Mak dah masak banyak dah'
Ayah menyampuk 'Biaq la kat dia, beli tu beli la' time tu Ayah ikut bontot aku ja dari pintu rumah sampai la aku bukak kotak tu. 'Untuk sapa ni beli, haritu kak hang ada takmau beli'

Abah .. Abahh .. Abah tak ingat ka harini 7 November ..
Masa tu dah bergenang dah air mata ni. Oh please Sakinah. Jangan mula




Tengok apa kakak cina tu buat. Bukan ini yang aku nak. Bukannn ni.
Ayah mula baca perkataan tu dari atai sampai bawah.
Teet...
'Harini besday diaa. Patutla'

Patutlah apa Abah? Hmm

'Aaa betoi la hari ni 7 haribulan'-Mak

Indulgence
Lepas potong tu, terus aku naik ke bilik. Aku takmakan pun. Sikit pun tak. Laju laju naik tangga, kecil nya hati.


Somehow, I feel very sad. Joyless. Blue7thNovember ever :|
Itu ja yang mampu aku tulis kat sini, selebihnya...emm


Dah. habis tentang itu.


No matter what happens, I still grateful because be able to breath till this moment. Having lots of experience that taught me how to stand in this life by my own feet. 
Yes, I like to be alone, do a job alone, shopping alone, driving/riding alone,  
That's how I grow up as a teen. 

As the new year is starting, I want my journey of life going well and more meaningful. Most importantly, get a pleasure of Allah :) indeed, we have to change. Seek the blessedness given.


Sampai bila kita nak leka sedangkan ajal menunggu kita. Hijrahlah wahai sahabat, masih belum terlambat.


Bilamana seseorang itu tergerak hati utk jalani hijrah diri,ketahuilah bahwa disaat itu Allah sedang memberi hidayah kpd dia.

Allah is Merciful. Most merciful. He hears, He knows

Lets meet you again 7th November. I expect the more beautiful moments I can have.


Tahun ni lah aku tak menghargai free call yang Maxis bagi. Call Mak sorang ja, tu pun cakap kejap kejap. Macam main main pulak
Sometimes, I do not even understand myself. Cakap telefon ja pun, tu pun nak malu
Nak jawab call orang pun malu, inikan pulak lah nak call orang. LOL


Laughing together, get mad each other = picturesque time
Taken on 7th November
By Izzati

Okbyee. Thats all ~
Sebenarnya ini taipan 7 November 2013.


entry saya tak pakai copy and paste