Lillahitaala


Friday, January 19, 2018

Diploma in Nursing is DONE!

Bismillah.

SIS DAH HABIS DIPLOMA OMGG!
ingat lah masa memula dapat result penempatan 3 taun lepas: Kolej Sains Kesihatan Bersekutu Johor Bharu
pehh melilau search, punya raplah gua ni.

Alhamdulillah. Habis pun, setelah pung pang sob sob dok nangis sebab belajaq jauh dari family. Y so fragile.Alala~

So apa archievement 3 taun kat JB

1. Belajaq berdiri atas kaki sendiri, well takde sedara kat joho tu.
2. tau pasal uber/grab sebab mana gua ada transport. Jb tu bukan ada train, rapid penang macam Penang ni ha. 
3. Dah steady jadi MC. 
4. Cinta broken harapan palesu pun kat sana jugak.
5. Maintain jadi top 3 student dalam kelas: which is dean 3.93 pun diberi rejeki. syukur
6. jadi putih (ni mak abang kakak aku yang cakap nah) kena angin singapore.
7. since duduk jb, 3 tahun wajib pi kl dengan jingeng. Dan kami orang tamatkan gruptravel di Singapore itu hari.
8. Dah pandai cakap Klate. sebab rumet orang klate. DAK LA FASIH, TAPI BOLEH LA
9. Kenai dengan memacam orang, sampaikan aaa okay semua benda aku boleh terima
10. Pandai masak + suka mengemas


Gua rasa, kekadang penghijrahan tu perlu. Setahun mula kat sana, takdak sekali lah tidoq malam yang gua tak teriyak. Teriyak sebab rindu family, ANAK BONGSU~

Setiap jalan hidup kita tu, Allah Taala dah susun cantik2 dah, kita kena sangka baik dan redha ja. Nikmat dia, ko yang rasa. syukur.


Paling padu, kursus 3 tahun pasal jururawat, buatkan nilai concern caring bertambah. Bertambah2 sayang gua kat people surrounded. Especially, veteran la. 
(since selalu jaga pesakit yang baya mak abah)

Lani dok tunggu posting kerja, mudah mudahan dapat la posting kat negeri sendiri. Nak berbakti dekat Mak Abah sendiri plak. Asyik jaga parents orang ja kan. Heuheu

Doakan, Bubu. <3
entry saya tak pakai copy and paste

No comments:

Post a Comment

■ Nak tanya, sini bawah ■